Sierra Nevada del Cocuy Nemzeti Park: El Púlpito del Diablo-trek (képes blog)

Aktuális belga túratársaimmal újabb felejthetetlen élményekkel teli magashegyi gyalogtúrát tettünk Kolumbia legizgalmasabb Nemzeti Parkjában. Huszonkét kilométerével a ‘La Ruta Sur’ kitöltötte az egész napunkat. A Valle de Lagunillashoz felemelkedve ismét ámulatba ejtettek a paramovegetáció frailejónokkal teli völgyei. Kihívásokkal teli emelkedő után – a hóhatár közelében – csodálatos kilátással örvendeztette meg kis csapatunkat az El Púlpito del Diablo természet- formálta lenyűgöző sziklaformációi és a Pan de Azúcar 5.250 méter magas porcukorba mártott hegycsúcsa.

Kis csapatom ma is korán ébredt, hiszen várt ránk egy hosszútávú gyalogtúra, így jobbnak találtuk időben nekiindulni a 22 km-es távnak. Helyi vezetőnk Marta előző este visszatért El Cocuyba, így ő a megbeszélt időben -hajnali ötkor- autóval és sofőrrel érkezett. Dzsipünkkel először egy keskenyebb földúton a trekking kiindulópontjához utaztunk, majd hat órakor nekivágtunk a ránk váró szakasznak. Megint közel ezer méter szintkülönbséget kellett megtennünk ahhoz, hogy elérjük a hatalmas monolit, az El Púlpito kilátóját.

Túránk során elhaladtunk egy tetszetős vendégház mellett, gyönyörű panorámával. Az egyetlen probléma az, hogy – amióta a Nemzeti Park újra kinyitott – a hacienda teljesen üresen áll. Logisztikailag ugyanis nem passzol bele a három lehetséges túraútvonal egyikébe sem, így évek óta elhagyatottan áll…

Endemikus gyíkfajok (stenocercus lache), amelyek kizárólag a Keleti-Kordillerák hegyvidéki rendszerén 3.700 és 4.200 méter között találhatók.

Első igazi megállónkat a La Plazuela völgyében, az azonos nevű mocsárlagúna mellett tartottuk. A korábbi napokhoz hasonlóan 4.000 méteren, nedvesebb környezetben már a paramovegetáció frailejónjai fogadtak minket.

A paramo festővászonra kívánkozó vidéke továbbra is mesés, az izgalmas paramonövényzettel egyszerűen nem lehet betelni!

Magashegyi ingoványos, lápos-mocsaras vidék a paramo minden szépségével.

A völgyet és a frailejón ligeteket hátrahagyva emelkedés közben változik a természeti környezet: a Föld egyik legsérülékenyebb ökoszisztémáját köves, sziklás terep váltja.

Vezetőnk Marta éppen azt magyarázza belga túratársaimnak, hogy az aktuális pihenőhelytől komoly emelkedő vár majd ránk. Csak felfelé tartunk és rövid időn belül 400 méter szintkülönbséget kell teljesítenünk.

Louise és Gilles kipihenik a szintemelkedést. Nem egyszerű aktuális magashegyi trekkingünk vitathatalanul legnehezebb részét folyamatosan emelkedő ösvényen teljesíteni.

Kilátásban gazdag, sziklás terület a hóhatár közelében.

Ahogy közelebb kerülünk a célunkhoz, egyre erősebben és tartósabban süt a nap, így Gillesnél elkel a naptej.

Utolsó tanácsok Martától a legfölső szint – a kilátó – elérése előtt.

Túratársaim a hóhatár közvetlen közelében. Kézzelfogható közelségben balra az El Púlpito del Diablo (4.949 m) masszív monolitja látható, még jobbra a Pan de Azúcar (5.250 m) fenséges, porcukorba mártott hegycsúcsa.

Hatalmas szerencsénk volt, ugyanis nagyon tiszta időben jelent meg előttünk a lélegzetelállító Pan de Azúcar.

Jó lenne továbbmenni és a havas csúcsról letekintve elgyönyörködni az alattunk elterülő világban. A Nemzeti Parkban azonban tilos a hóvonal elérése, így maradnak az emlékképek és a fotók, melyből mindhárman rengeteget készítünk.

Fél óra pihenő után, a kilátótól hosszú ereszkedést követően, a már megismert úton térünk vissza az egyik természetvédelmi őrházhoz, ahol már vár ránk dzsipünk.

Hepehupás, rossz úton való hosszas zötykölődés után érkezünk meg Marta panziójába, az El Caminantéba, ahol este közösen főzünk. Másnap belga barátaim északra, La Guajira irányába, míg én Bogotá felé indulok tovább.

Ha tetszett ez a bejegyzés és kíváncsi vagy több fotóra és információra, látogass el a Facebook oldalamra.

Itt járok éppen

Ki blogol itt?

Meu nome é Márk… 2014 óta járom Latin-Amerika országait, blogírásra viszont csak 2017 októberében adtam a fejem. Célom, hogy részletesen felfedezzem Dél-, és Közép-Amerika összes országát és megosszam ott össszegyűjtött tapasztalataimat és új élményeimet Veletek. Szeretnék átadni valamennyit abból, amit eddig megéltem és mostantól megélek majd. Legyél utazásom része, tarts velem!