Számos felkészítő magashegyi kirándulás után tajvani túratársammal két napon keresztül trekkingeztem a perui Andokban. Aktuális túracélnak a perui K2, azaz a Nevado Huantsán kristálytiszta gleccsertavát választottuk. A hatalmas moréna lábánál egy apró sátorban töltöttük az éjszakát. Képes beszámoló a Laguna Rajucolta meghódításáról.

Huarazból ismét hajnalban indultunk, helyi colectivóval értük el Macashca települését. Sofőrünkkel magasabbra vitetjük magunkat az andoki falunál, így gyorsan legyűrünk pár száz méternyi magasságot. A Pariac-völgy festői falvain keresztül gyalog érkezünk a Rajucolta-völgybe.

Megörökítjük a Huascarán Nemzeti Park hivatalos bejáratát.

A Rajucolta-völgyben az azonos nevű folyó mellett haladunk a perui K2, azaz a Nevado Huantsán hegyi tavához.

Többnyire kissé emelkedős terepen jutottunk el a Peru kegyetlen hegyeként ismert Huantsán gleccserlagúnájához.

Aktuális sátorhelyünktől csak pár perc séta a tengerszem, ahol a természet tökéletes csendjében töltjük az estét.

A lagúna kilátójában reflektálunk a sikeres 17 km hosszú magashegyi gyalogtúráról.

Tajvani túratársam Pan mosolyogva pózol a Rajucolta gleccsertónál.

Jeges szirtfal a Huantsán oldalán.

Idilli táborhelyen sátorban töltjük az éjszakát.

Az andoki K2-nek nevezett Nevado Huantsán (6.369 m) ködfelhőben is félelmetes látványt nyújt.

A Nevado Huantsán a Cordillera Blanca harmadik, Peru ötödik legmagasabb hegye.

Az andoki növényzet szépsége.

Fagyos hajnal után reggel hosszabb időre kisüt a nap.

A Tambillo tengerszemként is ismert lagúnáról napfelkeltekor varázslatos fotót lehet lőni.

Égbetörő hófödte hegycsúcsok a Peru legszebb havas tájait rejtő Cordillera Blanca Nemzeti Parkjában.

Pannak meg se kottyan a két nap alatt legyalogolt több mint harminc km. Túratársam állandóan mosolyog, boldog, hogy újabb sikeres magashegyi trekkingen vagyunk túl.

A gleccsertótól búcsúzva a Cahan havas ötezrese mellett haladunk.

Szemerkélő eső után csodálatosan szép a visszaút a Rajucolta-völgyben egészen Macascha településéig.

Négyezer méter felett ilyen és ehhez hasonló egyszerű kunyhókban élnek a helyiek.

Bőséggel akad hangulatos téma fotózásra.

Másnap újabb 17 km megtétele után értünk vissza huarazi bázisunkra. Holnap pihenünk és újratervezünk!

Ha tetszett ez a bejegyzés és kíváncsi vagy több fotóra és információra, látogass el a Facebook oldalamra.